Veelgestelde vragen

Wat voor soort onderdelen gebruiken jullie voor de reparatie?

Voor iPhone en iPad reparaties zijn er veel verschillende soorten onderdelen op de markt, wij gebruiken:

  • OEM Nieuw - 100% originele nieuwe LCD’s die door producenten als Foxconn, Sharp, LG en Toshiba worden afgekeurd. Alle componenten worden door de originele fabrikant geproduceerd en geassembleerd. 
  • OEM Pulled -  100% originele, gebruikte schermen die kwalitatief nog goed genoeg zijn om verkocht te worden. Deze schermen bevatten weinig tot geen vuil of krassen. Deze schermen komen vaak van toestellen die terugkomen bij providers nadat de abonnementsperiode is afgelopen. 
  • OEM Refurbished - 100% originele schermen die niet meer verkocht worden doordat het glas is gebroken of er veel krassen op het scherm zitten. Deze schermen worden gerefurbished. Het frontglas wordt eraf gehaald door een verwarmingsplaat en er wordt een nieuwe polarizer op gezet. Bij ouderdom wordt ook de backlight vervangen.
  • High Copy - After-market LCD’s waarbij alle componenten 'high copy' ofwel niet origineel zijn. Grote fabrikanten imiteren componenten zoals schermen, flex kabels, touch, glasplaten, frames etc. Elke fabriek focust zich op één stap van het productieproces en daardoor is de kwaliteit hoog. Hierdoor wordt er per component specialisme gecreëerd. 

Is het nodig om reparatieafspraak te maken?

Het is niet noodzakelijk om een afspraak te maken maar het is telefonisch wel mogelijk om een reparatieafspraak te maken. iPhone onderdelen hebben wij ruim op voorraad maar voor overige merken is het wel aan te raden om te bellen voor de voorraadstatus. 

 

Vragen jullie onderzoekskosten?

Nee, wij rekenen geen onderzoekskosten.

Wat zijn de betaalmogelijkheden

Naast contant kan je bij ons ook Pinnen, wel zo makkelijk. Je kunt helaas niet met een creditcard betalen. 

Wat als ik zelf nog garantie heb?

Je fabrieks- aankoop garantie vervalt als je'm door ons laat repareren. Je krijgt van ons wel 6 maanden garantie op de reparatie en eventuele onderdelen onderdelen die we gebruikt hebben.

Wanneer je nog garantie hebt, houd er dan rekening mee dat eigen schade niet wordt vergoed binnen garantie en je je toestel langer kwijt bent.

Mijn telefoon is nu waterdicht, is dat na reparatie nog steeds het geval?

We kunnen geen garantie geven dat je telefoon weer 100% waterdicht is. Wel proberen we'm weer zo waterdicht mogelijk te repareren.

Ik ben verzekerd, wordt de reparatie van de schade vergoed?

Het is belangrijk dat je bij jouw eigen verzekeraar nagaat of de specifieke schade vergoed wordt en je deze kunt laten repareren bij Smart Care. We kunnen je daarbij voorzien van een offerte. De reparatiekosten kun je achteraf zelf claimen bij jouw verzekeraar met de factuur.

Wat als er meer kapot blijkt dan ik heb aangegeven bij aanmelding?

In uitzonderlijke gevallen kan het noodzakelijk zijn een extra onderdeel te vervangen om een goede werking van het toestel te garanderen. Als daar extra kosten bij komen kijken, overleggen we dat eerst met je.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit aenean.

Contact Us

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.